Data dodania: 2023-12-06 (12:57)
Każda firma – niezależnie od branży, skali działalności czy doświadczenia na rynku – musi dostosowywać się do panujących trendów oraz rosnących oczekiwań klientów. Dotyczy to również kwestii metod płatności, wśród których coraz większą popularnością konsumentów cieszą się transakcje bezgotówkowe, wykonywane kartą, telefonem lub zegarkiem. Dlatego prawdziwym must have w firmach stają się terminale płatnicze.
Choć popularność płatności bezgotówkowych dynamicznie rośnie, to jednak w naszym kraju jest nadal wiele miejsc, w których jedyną akceptowaną formą jest gotówka. Według badania przeprowadzonego przez Maison&Partners na zlecenie Fundacji Polska Bezgotówkowa brak terminali płatniczych jest szczególnie uciążliwy dla Polaków na bazarach i targowiskach (48%), w toaletach publicznych (43%), podczas imprez plenerowych (41%), w zakładach krawieckich (33%) oraz zakładach szewskich (31%)*. Dlatego coraz więcej firm – z różnych branż, o różnej skali działalności i rozmaitym doświadczeniu – sięga po terminale do płatności kartą.
Terminal płatniczy – dlaczego warto mieć go w firmie?
Przyjmowanie płatności bezgotówkowych niesie ze sobą wiele korzyści dla przedsiębiorców – oto te najważniejsze!
- • Oszczędność czasu i większa wygoda
Płatność kartą, zegarkiem albo telefonem w sklepie lub punkcie usługowym jest znacznie szybsza niż płatność gotówką. Nowoczesne terminale mobilne, stacjonarne i PINpady kasowe mogą zostać zintegrowane z systemem kasowym stosowanym w firmie, co eliminuje konieczność ręcznego wpisywania kwoty transakcji, zmniejsza ryzyko popełnienia błędów i oszczędza czas, pozwalając obsłużyć więcej klientów.
- • Lepszy poziom bezpieczeństwa w firmie
Przechowywanie większych kwot gotówki w firmie to ryzyko dużych strat w przypadku kradzieży, napadów albo innych nieprzewidzianych zdarzeń. Dodatkowo, przyjmowanie gotówki zawsze niesie ze sobą pewne ryzyko związane z oszustwami i fałszywymi banknotami. Terminal płatniczy zapewnia większe bezpieczeństwo – kwota transakcji natychmiast trafia na konto firmy, a możliwość oszustwa przy płatności kartą jest minimalna.
- • Pozyskiwanie nowych klientów i budowa ich lojalności
Coraz więcej klientów – i to z różnych grup wiekowych – oczekuje możliwości płacenia bezgotówkowo nie tylko w dużych marketach, ale i w niewielkich, działających lokalnie sklepach czy punktach usługowych. Jeśli widzą, że w danym miejscu brakuje terminala, mogą zrezygnować z zakupu. Dlatego posiadanie takiego urządzenia może pomóc w tworzeniu wizerunku nowoczesnej firmy, pozyskiwaniu nowych klientów i budowie ich lojalności.
- • Szansa na dodatkowe przychody
Terminal płatniczy jest szansą na zwiększenie przychodów nie tylko poprzez wyższą liczbę klientów, ale także dzięki prowizjom od dodatkowych usług, takich jak cashback (wypłata gotówki), doładowania telefonów czy obsługa płatności w walucie karty (DCC).
Program Polska Bezgotówkowa – darmowy terminal dla Twojej firmy
Realizowany w naszym kraju od kilku lat Program Polska Bezgotówkowa to szansa na darmowy terminal płatniczy dla każdej małej i średniej firmy, która w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie obsługiwała płatności bezgotówkowych. W ramach Programu można otrzymać terminal dopasowany do indywidualnych potrzeb biznesowych firmy (terminal stacjonarny, mobilny, PINpad kasowy lub aplikacja mobilna typu softpos, dzięki której można używać telefonu jako terminala) i korzystać z niego za darmo przez rok lub do momentu osiągnięcia obrotu w wysokości 100 tys. zł.
Posiadanie terminala płatniczego przynosi firmom wiele korzyści. Niezależnie od rodzaju i skali prowadzonej działalności warto zainteresować się takim rozwiązaniem.
* Gdzie Polakom nadal brakuje płatności bezgotówkowych? Źródło: https://polskabezgotowkowa.pl/aktualnosci/gdzie-polakom-nadal-brakuje-platnosci-bezgotowkowych. Dostęp: 26.10.2023.