Data dodania: 2007-08-01 (00:23)
Bank Zachodni WBK jako pierwszy bank w Polsce wprowadza na masową skalę usługę Verified by Visa (VbV) opartą na technologii 3D Secure, która zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa dla płatności kartami w Internecie.
Z usługi Verified by Visa mogą już korzystać posiadacze debetowej AlleKarty (płaska karta Visa Classic), wydawanej przez BZWBK użytkownikom największego w Polsce serwisu transakcyjnego Allegro. Jeszcze na przełomie września i października br. z dodatkowych zabezpieczeń Verified by Visa będą mogli korzystać wszyscy posiadacze debetowych kart Visa wydanych przez Bank Zachodni WBK, zarówno wypukłych, jak i płaskich kart Visa Electron i Visa Classic. Do końca roku nowa usługa będzie dostępna dla posiadaczy ponad miliona debetowych i kredytowych kart Visa wydanych przez BZWBK.
System Verified by Visa jest oparty na opracowanej przez organizację Visa technologii 3D Secure, która stała się światowym standardem dokonywania bezpiecznych transakcji internetowych. Usługa VbV umożliwia potwierdzenie, że każdy z uczestników transakcji jest tym, za kogo się podaje – usługa uwierzytelnia obie strony transakcji: kupującego za pomocą karty Visa oraz sprzedawcę internetowego. W ten sposób chroni obydwie strony transakcji przed ryzykiem nieuprawnionego użycia karty w Internecie, co sprzyja zwiększaniu zaufania do płacenia kartą Visa przy transakcjach e-handlu.
Nowatorstwo systemu Verified by Visa polega m.in. na tym, że znacznie zwiększając bezpieczeństwo handlu elektronicznego, jest on silnym bodźcem dla banków do dopuszczenia kart masowych, w tym kart płaskich jak np. Visa Electron do transakcji w Internecie a procedura rejestracji użytkownika w systemie VbV jest prosta i odbywa się w bardzo krótkim czasie. W Banku Zachodnim WBK usługa jest ściśle powiązana z usługami bankowości elektronicznej BZWBK24, stąd do przeprowadzania transakcji kartami w systemie VbV wykorzystywane są te same zabezpieczenia, co w przypadku przelewów. W związku z tym z serwisu mogą korzystać aktywni użytkownicy usług bankowości elektronicznej BZWBK24.
„Kwestie innowacyjności i bezpieczeństwa klientów są dla BZWBK priorytetem. Dlatego bardzo zależało nam na jak najszybszym wprowadzeniu VbV. Jesteśmy pierwszym bankiem detalicznym w Polsce, który wprowadza na masową skalę najnowsze zabezpieczenia dla płatności w handlu internetowym w postaci systemu Verified by Visa” – stwierdziła Joanna Pieńkowska, zastępca dyrektora ds. Kart Debetowych w Banku Zachodnim WBK. „Cieszymy się, że jako pierwsi z usługi Verified by Visa skorzystają użytkownicy debetowej AlleKarty z logo Visa – członkowie ponad 6,5-milionowej społeczności Allegro” – stwierdza Bartek Szambelan, rzecznik prasowy Allegro.pl. „Nasi użytkownicy bardzo cenią sobie bezpieczeństwo transakcji. To dla nas priorytet. Tym bardziej cieszymy się, że wspólnie z BZWBK możemy zaoferować Allegrowiczom nowy, bezpieczny system płatności” – dodaje.
Jeszcze w tym roku bank planuje udostępnienie usługi VbV dla wszystkich wydanych przez siebie debetowych i kredytowych kart Visa dla klientów indywidualnych, korzystających z usług BZWBK24 – użytkowników łącznie ponad miliona kart Visa wydanych przez BZWBK. Udostępnienie usługi umożliwi płacenie za zakupy w Internecie posiadaczom ponad 800 tys. płaskich kart Visa Electron wydanych przez BZWBK.
Debetowa AlleKarta to płaska karta Visa Classic wyposażona w mikroprocesor i pasek magnetyczny, która została wprowadzona dwa lata temu wspólnie przez BZWBK i serwis transakcji on-line Allegro specjalnie dla jego użytkowników. Przeznaczona zarówno do płatności w Internecie, jak i do transakcji bezgotówkowych w tradycyjnych sklepach oraz do wypłat gotówki, debetowa AlleKarta Visa może być wydana każdemu z posiadaczy ponad sześciu milionów kont użytkowników serwisu. Karta ta powiązana jest ze specjalnym, bezpłatnym internetowym Kontem24.pl prowadzonym przez BZWBK.
Procedura rejestracji w systemie Verified by Visa
Przy pierwszej transakcji zakupu w Internecie opłacanej kartą Visa posiadacz AlleKarty zostanie zapytany, czy chce zarejestrować się do opartej na technologii 3D Secure usługi Verified by Visa. Jeśli wybierze opcję NIE, będzie dokonywał transakcji internetowych na dotychczasowych zasadach. W przypadku wyboru opcji TAK – zostanie przekierowany na strony bankowości elektronicznej BZWBK24 w celu zarejestrowania się do usługi. Po zarejestrowaniu się w BZWBK24 posiadacz AlleKarty będzie już zawierał transakcje internetowe o najwyższym poziomie bezpieczeństwa za każdym razem, gdy będzie kupował u „bezpiecznego” e-sprzedawcy, czyli takiego, który także jest objęty usługą VbV. W Polsce obydwaj agenci rozliczeniowi obsługujący handel internetowy już kilka lat temu wdrożyli VbV. Przy zakupie w sklepie internetowym po wybraniu towaru transakcja płatności kartą Visa automatycznie przenoszona jest na serwer agenta rozliczeniowego, zaś sklep nie ma dostępu do danych posiadacza karty.
„Z uznaniem patrzymy na innowacyjność działań Banku Zachodniego WBK w sferze kart płatniczych. Wierzymy, że wprowadzenie na masową skalę w BZWBK usługi Verified by Visa, najnowszego rozwiązania zwiększającego bezpieczeństwo płacenia kartami Visa za transakcje w Internecie przyspieszy rozwój handlu elektronicznego w Polsce” – mówi Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor generalna Visa Europe w Polsce.
Usługa VbV to globalna platforma upowszechniana obecnie w Europie w odpowiedzi na wyraźne zapotrzebowanie ze strony konsumentów. W badaniach Visa 76% respondentów opowiadało się za wprowadzeniem takiego systemu po to, by móc dokonywać zakupy w Internecie bez obawy. Najszerzej system rozpowszechniony jest w Wielkiej Brytanii, gdzie już co szósta płatność w Internecie dokonana kartami Visa realizowana jest przy wykorzystaniu Verified by Visa. W Polsce usługa została w ub. roku zaoferowana przez BRE Bank klientom korzystającym z bankowości korporacyjnej oraz private banking. Do udostępnienia tej usługi swoim klientom przygotowuje się kilka innych banków.
„Mamy nadzieję, że dostępność zapewniającej najwyższy poziom bezpieczeństwa usługi Verified by Visa zachęci inne banki do „otwierania” swoich płaskich kart Visa Electron na transakcje w Internecie” – powiedziała Małgorzata O’Shaughnessy. Obecnie banki standardowo umożliwiają wykorzystywanie do płatności w Internecie wypukłych kart Visa. Na razie jednak niewielka część najbardziej popularnych w Polsce płaskich kart Visa Electron może być wykorzystywana do płacenia za transakcje handlu elektronicznego.
System Verified by Visa jest oparty na opracowanej przez organizację Visa technologii 3D Secure, która stała się światowym standardem dokonywania bezpiecznych transakcji internetowych. Usługa VbV umożliwia potwierdzenie, że każdy z uczestników transakcji jest tym, za kogo się podaje – usługa uwierzytelnia obie strony transakcji: kupującego za pomocą karty Visa oraz sprzedawcę internetowego. W ten sposób chroni obydwie strony transakcji przed ryzykiem nieuprawnionego użycia karty w Internecie, co sprzyja zwiększaniu zaufania do płacenia kartą Visa przy transakcjach e-handlu.
Nowatorstwo systemu Verified by Visa polega m.in. na tym, że znacznie zwiększając bezpieczeństwo handlu elektronicznego, jest on silnym bodźcem dla banków do dopuszczenia kart masowych, w tym kart płaskich jak np. Visa Electron do transakcji w Internecie a procedura rejestracji użytkownika w systemie VbV jest prosta i odbywa się w bardzo krótkim czasie. W Banku Zachodnim WBK usługa jest ściśle powiązana z usługami bankowości elektronicznej BZWBK24, stąd do przeprowadzania transakcji kartami w systemie VbV wykorzystywane są te same zabezpieczenia, co w przypadku przelewów. W związku z tym z serwisu mogą korzystać aktywni użytkownicy usług bankowości elektronicznej BZWBK24.
„Kwestie innowacyjności i bezpieczeństwa klientów są dla BZWBK priorytetem. Dlatego bardzo zależało nam na jak najszybszym wprowadzeniu VbV. Jesteśmy pierwszym bankiem detalicznym w Polsce, który wprowadza na masową skalę najnowsze zabezpieczenia dla płatności w handlu internetowym w postaci systemu Verified by Visa” – stwierdziła Joanna Pieńkowska, zastępca dyrektora ds. Kart Debetowych w Banku Zachodnim WBK. „Cieszymy się, że jako pierwsi z usługi Verified by Visa skorzystają użytkownicy debetowej AlleKarty z logo Visa – członkowie ponad 6,5-milionowej społeczności Allegro” – stwierdza Bartek Szambelan, rzecznik prasowy Allegro.pl. „Nasi użytkownicy bardzo cenią sobie bezpieczeństwo transakcji. To dla nas priorytet. Tym bardziej cieszymy się, że wspólnie z BZWBK możemy zaoferować Allegrowiczom nowy, bezpieczny system płatności” – dodaje.
Jeszcze w tym roku bank planuje udostępnienie usługi VbV dla wszystkich wydanych przez siebie debetowych i kredytowych kart Visa dla klientów indywidualnych, korzystających z usług BZWBK24 – użytkowników łącznie ponad miliona kart Visa wydanych przez BZWBK. Udostępnienie usługi umożliwi płacenie za zakupy w Internecie posiadaczom ponad 800 tys. płaskich kart Visa Electron wydanych przez BZWBK.
Debetowa AlleKarta to płaska karta Visa Classic wyposażona w mikroprocesor i pasek magnetyczny, która została wprowadzona dwa lata temu wspólnie przez BZWBK i serwis transakcji on-line Allegro specjalnie dla jego użytkowników. Przeznaczona zarówno do płatności w Internecie, jak i do transakcji bezgotówkowych w tradycyjnych sklepach oraz do wypłat gotówki, debetowa AlleKarta Visa może być wydana każdemu z posiadaczy ponad sześciu milionów kont użytkowników serwisu. Karta ta powiązana jest ze specjalnym, bezpłatnym internetowym Kontem24.pl prowadzonym przez BZWBK.
Procedura rejestracji w systemie Verified by Visa
Przy pierwszej transakcji zakupu w Internecie opłacanej kartą Visa posiadacz AlleKarty zostanie zapytany, czy chce zarejestrować się do opartej na technologii 3D Secure usługi Verified by Visa. Jeśli wybierze opcję NIE, będzie dokonywał transakcji internetowych na dotychczasowych zasadach. W przypadku wyboru opcji TAK – zostanie przekierowany na strony bankowości elektronicznej BZWBK24 w celu zarejestrowania się do usługi. Po zarejestrowaniu się w BZWBK24 posiadacz AlleKarty będzie już zawierał transakcje internetowe o najwyższym poziomie bezpieczeństwa za każdym razem, gdy będzie kupował u „bezpiecznego” e-sprzedawcy, czyli takiego, który także jest objęty usługą VbV. W Polsce obydwaj agenci rozliczeniowi obsługujący handel internetowy już kilka lat temu wdrożyli VbV. Przy zakupie w sklepie internetowym po wybraniu towaru transakcja płatności kartą Visa automatycznie przenoszona jest na serwer agenta rozliczeniowego, zaś sklep nie ma dostępu do danych posiadacza karty.
„Z uznaniem patrzymy na innowacyjność działań Banku Zachodniego WBK w sferze kart płatniczych. Wierzymy, że wprowadzenie na masową skalę w BZWBK usługi Verified by Visa, najnowszego rozwiązania zwiększającego bezpieczeństwo płacenia kartami Visa za transakcje w Internecie przyspieszy rozwój handlu elektronicznego w Polsce” – mówi Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor generalna Visa Europe w Polsce.
Usługa VbV to globalna platforma upowszechniana obecnie w Europie w odpowiedzi na wyraźne zapotrzebowanie ze strony konsumentów. W badaniach Visa 76% respondentów opowiadało się za wprowadzeniem takiego systemu po to, by móc dokonywać zakupy w Internecie bez obawy. Najszerzej system rozpowszechniony jest w Wielkiej Brytanii, gdzie już co szósta płatność w Internecie dokonana kartami Visa realizowana jest przy wykorzystaniu Verified by Visa. W Polsce usługa została w ub. roku zaoferowana przez BRE Bank klientom korzystającym z bankowości korporacyjnej oraz private banking. Do udostępnienia tej usługi swoim klientom przygotowuje się kilka innych banków.
„Mamy nadzieję, że dostępność zapewniającej najwyższy poziom bezpieczeństwa usługi Verified by Visa zachęci inne banki do „otwierania” swoich płaskich kart Visa Electron na transakcje w Internecie” – powiedziała Małgorzata O’Shaughnessy. Obecnie banki standardowo umożliwiają wykorzystywanie do płatności w Internecie wypukłych kart Visa. Na razie jednak niewielka część najbardziej popularnych w Polsce płaskich kart Visa Electron może być wykorzystywana do płacenia za transakcje handlu elektronicznego.
Źródło: Bank Zachodni WBK
Banki - Najnowsze wiadomości i komentarze
Zalety i wady likwidacji gotówki
2025-12-02 Materiał zewnętrznyCoraz więcej państw analizuje możliwość całkowitego odejścia od fizycznego pieniądza. Zmiana, która jeszcze dekadę temu brzmiała jak eksperyment, dziś wydaje się mniej lub bardziej realnym scenariuszem. Płatności elektroniczne rosną szybciej niż jakikolwiek inny segment usług finansowych, a banki i rządy ograniczają infrastrukturę obsługującą gotówkę. Jeśli korzystasz z płatności mobilnych, zamawiasz online lub rzadko odwiedzasz bankomat, jesteś częścią tego procesu. Dyskusja nie dotyczy już tego, czy gotówka będzie wypierana z rynku, lecz kiedy i w jakim zakresie.
Nowe sztuczki oszustów bankowych: jak działają fałszywi konsultanci i na co nabierają się nawet ogarnięci klienci
2025-12-02 Poradnik MyBank.plJeszcze niedawno wydawało się, że typowe oszustwa bankowe dotyczą głównie osób starszych, mniej obeznanych z technologią. Dziś ten obraz jest już nieaktualny. Nowe sztuczki oszustów bankowych coraz częściej opierają się na perfekcyjnie odegranej roli fałszywego konsultanta, który dzwoni z „prawdziwego” numeru banku, zna dane klienta, mówi profesjonalnym językiem i prowadzi rozmowę dokładnie tak, jak zrobiłby to pracownik infolinii. W efekcie ofiarą padają nie tylko seniorzy, lecz także przedsiębiorcy, księgowi, informatycy, a nawet osoby zawodowo związane z finansami.
Dlaczego wydajemy więcej, gdy płacimy kartą niż gotówką? Sztuczki banków i psychologii
2025-11-27 Felieton MyBank.plKluczowy powód, dla którego wydajemy więcej kartą niż gotówką, polega na tym, że płacenie plastikiem albo telefonem jest psychologicznie mniej bolesne niż oddawanie fizycznych banknotów. W Polsce ten problem ma coraz większą skalę: według danych NBP i Mastercard już około dwie trzecie transakcji w terminalach odbywa się bezgotówkowo, a karty zbliżeniowe stanowią ponad 97% wszystkich kart, co stawia nas w światowej czołówce płatności bezdotykowych.
Czy stacjonarne placówki bankowe mają jeszcze sens w dobie pełnej cyfryzacji?
2025-11-17 Felieton MyBank.plCyfryzacja bankowości sprawiła, że większość codziennych spraw załatwiamy dziś w aplikacji – od sprawdzenia salda, przez przelewy, po zaciągnięcie kredytu gotówkowego. Naturalne więc pytanie brzmi: czy w takim świecie stacjonarne placówki bankowe mają jeszcze sens, czy są tylko kosztownym reliktem epoki papierowych wyciągów i kolejek do okienka? Odpowiedź nie jest ani prosta, ani zero-jedynkowa, bo wraz z rozwojem kanałów cyfrowych fizyczna sieć banku nie znika – raczej zmienia funkcję, skalę i sposób działania.
Unieważnienie kredytu w euro i CHF – jak odzyskać pieniądze i uwolnić się od banku (2025)
2025-11-10 Materiał zewnętrznyW ostatnich latach tysiące kredytobiorców w Polsce – zarówno posiadających kredyt frankowy (CHF), jak i kredyt walutowy w euro – zaczęło domagać się sprawiedliwości w sądach. Wspólnym mianownikiem tych spraw są nieuczciwe zapisy w umowach kredytowych, tzw. klauzule abuzywne, które powodowały, że ryzyko kursowe w całości przerzucano na klienta. W efekcie wielu konsumentów płaciło raty znacznie wyższe, niż mogliby przewidzieć w chwili podpisywania umowy.
Jak skutecznie negocjować warunki kredytu w banku?
2025-10-28 Poradnik MyBank.plNegocjowanie warunków kredytu w banku to nie tylko sztuka perswazji, lecz przede wszystkim proces wymagający rzetelnego przygotowania, dogłębnej analizy własnej sytuacji finansowej oraz znajomości zasad funkcjonowania sektora bankowego. Na tle rosnącej konkurencji wśród banków i zmiennej sytuacji gospodarczej, świadomy kredytobiorca ma dziś więcej narzędzi do uzyskania lepszych warunków kredytowych niż jeszcze kilka lat temu. Poniżej znajdziesz ekspercki przegląd strategii i porad, jak skutecznie negocjować warunki kredytu.
IKE i IKZE – jak wybrać najlepszą instytucję do oszczędzania na emeryturę?
2025-10-14 Materiał zewnętrznyTo, kto będzie prowadził Twoje IKE i IKZE może realnie wpłynąć na sposób obsługi konta i wysokość kapitału do wypłaty na emeryturze. Dowiedz się, jakie instytucje prowadzą te konta emerytalne i co wziąć pod uwagę przy wyborze konkretnej oferty.
Kredyty hipoteczne w polskich bankach – kto oferuje najatrakcyjniejsze warunki?
2025-10-08 Analizy MyBank.plPaździernik 2025 roku przynosi mieszane sygnały dla polskiego rynku kredytów hipotecznych. Po dwóch obniżkach stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego w lipcu i wrześniu, stopa referencyjna wynosi obecnie 4,75%, co teorycznie powinno przekładzać się na tańsze kredyty. W praktyce jednak banki ostrożnie podchodzą do obniżek marż, a polska jest nadal w czołówce najdroższych kredytów hipotecznych w Unii Europejskiej.
Pożyczka na auto czy kredyt? Najważniejsze różnice
2025-09-02 Poradnik kredytobiorcyPlanowanie zakupu auta wiąże się z poszukiwaniem najlepszego finansowania. Pożyczka na auto jest popularnym sposobem finansowania zakupu pojazdu. Wybór między nią a kredytem bankowym bywa jednak niełatwy. Ten artykuł wyjaśnia najważniejsze różnice i pomaga podjąć świadomą decyzję.
Kredyt gotówkowy dla Ukraińca w Polsce w 2025 r.: Warunki, dokumenty i alternatywy
2025-08-26 Poradnik kredytobiorcyW 2025 roku, gdy liczba obywateli Ukrainy w Polsce przekroczyła 2 miliony, stanowią oni integralną część polskiego społeczeństwa i gospodarki. Coraz więcej osób z Ukrainy buduje w Polsce swoje życie, pracuje, a co za tym idzie – aktywnie korzysta z lokalnych usług finansowych. Jedną z kluczowych potrzeb staje się dostęp do finansowania, na przykład w formie kredytu gotówkowego na dowolny cel. Jednak proces ten dla obcokrajowca, nawet z bliskiego sąsiedztwa, rządzi się swoimi prawami.









