Data dodania: 2011-11-18 (15:18)
Dzięki współpracy mBanku, MultiBanku oraz organizacji Visa Europe, klienci dowiedzą się, jak zapłacić zbliżeniowo przy pomocy tego popularnego telefonu komórkowego. To kolejny krok mBanku i MultiBanku w realizacji strategii rozwoju oferty bankowości mobilnej.
NFC (z ang. Near Field Communication) to technologia umożliwiająca przekazywanie na niewielką odległość danych za pośrednictwem fal radiowych. Dzięki niej klienci mBanku i MultiBanku coraz częściej płacą kartami zbliżeniowo, a więc bez konieczności podawania karty sprzedawcom i przeciągania jej przez czytniki terminali. Wkrótce przy tego typu płatnościach będą mogli skorzystać także z „komórki”.
Z pilotażu realizowanego w ramach współpracy mBanku, MultiBanku i organizacji Visa, będą mogli skorzystać klienci banków, posiadający iPhone’y produkowane przez firmę Apple. Rozwiązanie zostanie oparte na aplikacji płatności zbliżeniowych Visa Mobile.
W ramach testu płatności mobilnych NFC, użytkownik otrzyma nakładkę (adapter) iCarte na swój aparat Apple, współpracującą z aplikacją Visa Mobile. Aplikacja docelowo będzie bezpłatnie dostępna w internetowym sklepie AppStore. Dzięki nakładce i oprogramowaniu, klienci będą mogli płacić zbliżeniowo za pośrednictwem telefonu komórkowego w sklepach i innych punktach wyposażonych w terminale zbliżeniowe. Dostarczane przez mBank i MultiBank, z organizacją płatniczą Visa Europe, adaptery iCarte będą współpracować z najnowszymi modelami iPhone’ów trzeciej i czwartej generacji.
- Zdecydowaliśmy się na uruchomienie pilotażu płatności mobilnych dla posiadaczy urządzeń iPhone, ponieważ to z nich nasi klienci najczęściej logują się do serwisu transakcyjnego. Statystyki pokazują, że w MultiBanku aż 35 proc. wszystkich logowań realizowanych jest z telefonów Apple. Także w mBanku odsetek ten jest wysoki i wynosi 20 proc. – wyjaśnia Paweł Kucharski, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej, reprezentujący mBank i MultiBank. - Rozwiązanie przygotowane przez Visa umożliwia zapoznanie się z nową formą płatności rosnącej liczbie użytkowników smartphone’ów, a przy tym wyposaża popularnego iPhone’a w kolejną ważną funkcję – dodaje Paweł Kucharski.
W pierwszym etapie pilotażu (trwającym trzy miesiące) z usługi płatności mobilnych skorzystają klienci – przede wszystkim członkowie mRady, złożonej z klientów mBanku, oraz pracownicy obu banków. W drugim etapie do testowania rozwiązania zaproszone zostaną osoby, które wcześniej wezmą udział w konkursie ogłoszonym na stronach internetowych banków.
- Gratulujemy mBankowi i MultiBankowi, że jako pierwsi w Polsce udostępnią możliwość płacenia iPhone’em dzięki zastosowaniu aplikacji zbliżeniowej Visa Mobile – stwierdziła Małgorzata O’Shaughnessy, wiceprezes Visa Europe, dyrektor generalna odpowiedzialna za Polskę, Czechy i Słowację. - Płatności zbliżeniowe przy pomocy telefonu to jeden z trzech filarów strategii Visa Europe, w zakresie intensywnie rozwijanych płatności mobilnych; niedługo pojawią się także rozwiązania umożliwiające płatności P2P (Person-to-Person) oraz płatności zdalne, np. poprzez internet – dodała Małgorzata O’Shaughnessy.
Umieszczenie aplikacji płatności zbliżeniowych Visa w bezpiecznym module iCarte do telefonów iPhone’a to jedno z rozwiązań przystosowujących istniejące telefony do płatności mobilnych. Innym jest technologia wykorzystująca karty pamięci microSD stosowane w smartfonach. Visa wspiera te rozwiązania na równi z technologią umieszczania aplikacji płatności zbliżeniowych Visa na karcie SIM w telefonie.
Telefonami z aplikacją Visa Mobile można płacić we wszystkich terminalach przyjmujących karty zbliżeniowe Visa. Obecnie takich terminali jest w Polsce ponad 35 tys., a dzięki programowi Kartą Visa zapłacisz wszędzie ich liczba ma sięgnąć 200 tys. do końca 2015 r.
- Uruchomienie programu mobilnych płatności NFC jest kolejnym krokiem w realizacji strategii mBanku i MultiBanku w zakresie bankowości mobilnej. Liczba klientów logujących się do banku za pośrednictwem urządzeń mobilnych regularnie rośnie – m.in. dzięki dedykowanej platformie mBank Lajt oraz aplikacjom mobilnym na iPhone’a oraz iPada – informuje Paweł Kucharski, reprezentujący mBank i MultiBank. - Wdrożenie płatności NFC do oferty poprzedzamy pilotażem, aby móc lepiej poznać oczekiwania użytkowników względem tej usługi – podsumowuje Kucharski.
Jak dokonać mobilnej płatności w ramach systemu Visa Mobile w mBanku i MultiBanku?
Wykonanie transakcji z użyciem technologii NFC jest proste i odbywa się podobnie, jak w przypadku standardowych płatności zbliżeniowych. W trakcie płatności wystarczy po prostu zbliżyć telefon z zainstalowaną nakładką do terminala, a płatność zostanie zrealizowana w ciągu kilku sekund.
Technologia zbliżeniowa sprawdza się szczególnie przy niskich płatnościach (do 50 zł) stanowiąc alternatywę dla gotówki. W ramach usługi Visa Mobile klient może zdecydować, które transakcje będą potwierdzane kodem bezpieczeństwa.
Po to, by iPhone stał się wygodnym narzędziem służącym do płatności zbliżeniowych, wystarczy wyposażyć go w spersonalizowany adapter NFC (nakładka iCarte do modeli: iPhone 3 i 3GS oraz iPhone 4). Po podłączeniu urządzenia, w telefonie zostanie zainstalowana aplikacja płatności zbliżeniowych Visa Mobile.
Przy pierwszym uruchomieniu programu należy aktywować kartę (zarówno w aplikacji, jak i serwisie transakcyjnym banku). Niezbędne będzie również zdefiniowanie kodu bezpieczeństwa (Passcode), służącego do zabezpieczenia aplikacji płatniczej i ewentualnego potwierdzania wykonywanych transakcji.
Dla bezpieczeństwa, użytkownik usługi płatności mobilnych NFC może zdefiniować dwa tryby działania aplikacji: automatyczny, przy którym transakcje w wysokości do 50 zł wykonywane są bez konieczności potwierdzania ich kodem oraz manualny, w którym wszystkie transakcje (bez względu na kwotę) są potwierdzane kodem bezpieczeństwa.
Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym 2,7 mln Klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez Klientów w Polsce (m.in. Audyt Bankowości Detalicznej TNS Pentor za I kwartał 2011 r.). W roku 2011 mBank został także ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”.
Z pilotażu realizowanego w ramach współpracy mBanku, MultiBanku i organizacji Visa, będą mogli skorzystać klienci banków, posiadający iPhone’y produkowane przez firmę Apple. Rozwiązanie zostanie oparte na aplikacji płatności zbliżeniowych Visa Mobile.
W ramach testu płatności mobilnych NFC, użytkownik otrzyma nakładkę (adapter) iCarte na swój aparat Apple, współpracującą z aplikacją Visa Mobile. Aplikacja docelowo będzie bezpłatnie dostępna w internetowym sklepie AppStore. Dzięki nakładce i oprogramowaniu, klienci będą mogli płacić zbliżeniowo za pośrednictwem telefonu komórkowego w sklepach i innych punktach wyposażonych w terminale zbliżeniowe. Dostarczane przez mBank i MultiBank, z organizacją płatniczą Visa Europe, adaptery iCarte będą współpracować z najnowszymi modelami iPhone’ów trzeciej i czwartej generacji.
- Zdecydowaliśmy się na uruchomienie pilotażu płatności mobilnych dla posiadaczy urządzeń iPhone, ponieważ to z nich nasi klienci najczęściej logują się do serwisu transakcyjnego. Statystyki pokazują, że w MultiBanku aż 35 proc. wszystkich logowań realizowanych jest z telefonów Apple. Także w mBanku odsetek ten jest wysoki i wynosi 20 proc. – wyjaśnia Paweł Kucharski, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej, reprezentujący mBank i MultiBank. - Rozwiązanie przygotowane przez Visa umożliwia zapoznanie się z nową formą płatności rosnącej liczbie użytkowników smartphone’ów, a przy tym wyposaża popularnego iPhone’a w kolejną ważną funkcję – dodaje Paweł Kucharski.
W pierwszym etapie pilotażu (trwającym trzy miesiące) z usługi płatności mobilnych skorzystają klienci – przede wszystkim członkowie mRady, złożonej z klientów mBanku, oraz pracownicy obu banków. W drugim etapie do testowania rozwiązania zaproszone zostaną osoby, które wcześniej wezmą udział w konkursie ogłoszonym na stronach internetowych banków.
- Gratulujemy mBankowi i MultiBankowi, że jako pierwsi w Polsce udostępnią możliwość płacenia iPhone’em dzięki zastosowaniu aplikacji zbliżeniowej Visa Mobile – stwierdziła Małgorzata O’Shaughnessy, wiceprezes Visa Europe, dyrektor generalna odpowiedzialna za Polskę, Czechy i Słowację. - Płatności zbliżeniowe przy pomocy telefonu to jeden z trzech filarów strategii Visa Europe, w zakresie intensywnie rozwijanych płatności mobilnych; niedługo pojawią się także rozwiązania umożliwiające płatności P2P (Person-to-Person) oraz płatności zdalne, np. poprzez internet – dodała Małgorzata O’Shaughnessy.
Umieszczenie aplikacji płatności zbliżeniowych Visa w bezpiecznym module iCarte do telefonów iPhone’a to jedno z rozwiązań przystosowujących istniejące telefony do płatności mobilnych. Innym jest technologia wykorzystująca karty pamięci microSD stosowane w smartfonach. Visa wspiera te rozwiązania na równi z technologią umieszczania aplikacji płatności zbliżeniowych Visa na karcie SIM w telefonie.
Telefonami z aplikacją Visa Mobile można płacić we wszystkich terminalach przyjmujących karty zbliżeniowe Visa. Obecnie takich terminali jest w Polsce ponad 35 tys., a dzięki programowi Kartą Visa zapłacisz wszędzie ich liczba ma sięgnąć 200 tys. do końca 2015 r.
- Uruchomienie programu mobilnych płatności NFC jest kolejnym krokiem w realizacji strategii mBanku i MultiBanku w zakresie bankowości mobilnej. Liczba klientów logujących się do banku za pośrednictwem urządzeń mobilnych regularnie rośnie – m.in. dzięki dedykowanej platformie mBank Lajt oraz aplikacjom mobilnym na iPhone’a oraz iPada – informuje Paweł Kucharski, reprezentujący mBank i MultiBank. - Wdrożenie płatności NFC do oferty poprzedzamy pilotażem, aby móc lepiej poznać oczekiwania użytkowników względem tej usługi – podsumowuje Kucharski.
Jak dokonać mobilnej płatności w ramach systemu Visa Mobile w mBanku i MultiBanku?
Wykonanie transakcji z użyciem technologii NFC jest proste i odbywa się podobnie, jak w przypadku standardowych płatności zbliżeniowych. W trakcie płatności wystarczy po prostu zbliżyć telefon z zainstalowaną nakładką do terminala, a płatność zostanie zrealizowana w ciągu kilku sekund.
Technologia zbliżeniowa sprawdza się szczególnie przy niskich płatnościach (do 50 zł) stanowiąc alternatywę dla gotówki. W ramach usługi Visa Mobile klient może zdecydować, które transakcje będą potwierdzane kodem bezpieczeństwa.
Po to, by iPhone stał się wygodnym narzędziem służącym do płatności zbliżeniowych, wystarczy wyposażyć go w spersonalizowany adapter NFC (nakładka iCarte do modeli: iPhone 3 i 3GS oraz iPhone 4). Po podłączeniu urządzenia, w telefonie zostanie zainstalowana aplikacja płatności zbliżeniowych Visa Mobile.
Przy pierwszym uruchomieniu programu należy aktywować kartę (zarówno w aplikacji, jak i serwisie transakcyjnym banku). Niezbędne będzie również zdefiniowanie kodu bezpieczeństwa (Passcode), służącego do zabezpieczenia aplikacji płatniczej i ewentualnego potwierdzania wykonywanych transakcji.
Dla bezpieczeństwa, użytkownik usługi płatności mobilnych NFC może zdefiniować dwa tryby działania aplikacji: automatyczny, przy którym transakcje w wysokości do 50 zł wykonywane są bez konieczności potwierdzania ich kodem oraz manualny, w którym wszystkie transakcje (bez względu na kwotę) są potwierdzane kodem bezpieczeństwa.
Uruchomiony w 2000 roku mBank jest dziś największym bankiem wirtualnym oraz trzecim największym bankiem detalicznym w Polsce, obsługującym 2,7 mln Klientów. Od lat marka mBanku pozostaje synonimem bankowości elektronicznej. W niezależnych badaniach i plebiscytach mBank regularnie zdobywa tytuł banku najchętniej polecanego przez Klientów w Polsce (m.in. Audyt Bankowości Detalicznej TNS Pentor za I kwartał 2011 r.). W roku 2011 mBank został także ogłoszony najbardziej przyjaznym bankiem internetowym w prestiżowym plebiscycie „Przyjazny Bank Newsweeka”.
Źródło: mBank
Banki - Najnowsze wiadomości i komentarze
Płatności telefonem i zegarkiem: czy to naprawdę bezpieczne i jak się dobrze zabezpieczyć
2025-12-09 Felieton MyBank.plPłacenie telefonem i zegarkiem jeszcze kilka lat temu wydawało się ciekawostką dla entuzjastów nowych technologii. Dziś stało się codziennością – w wielu sklepach i punktach usługowych zdecydowana większość transakcji zbliżeniowych jest realizowana właśnie w ten sposób. Coraz częściej spotykamy się z sytuacją, w której ktoś mówi: „Portfela nie mam, ale telefon tak – to wystarczy”. Pojawia się jednak naturalne pytanie: czy płatności telefonem i zegarkiem są naprawdę bezpieczne i co zrobić, żeby zminimalizować ryzyko?
Zalety i wady likwidacji gotówki
2025-12-02 Materiał zewnętrznyCoraz więcej państw analizuje możliwość całkowitego odejścia od fizycznego pieniądza. Zmiana, która jeszcze dekadę temu brzmiała jak eksperyment, dziś wydaje się mniej lub bardziej realnym scenariuszem. Płatności elektroniczne rosną szybciej niż jakikolwiek inny segment usług finansowych, a banki i rządy ograniczają infrastrukturę obsługującą gotówkę. Jeśli korzystasz z płatności mobilnych, zamawiasz online lub rzadko odwiedzasz bankomat, jesteś częścią tego procesu. Dyskusja nie dotyczy już tego, czy gotówka będzie wypierana z rynku, lecz kiedy i w jakim zakresie.
Nowe sztuczki oszustów bankowych: jak działają fałszywi konsultanci i na co nabierają się nawet ogarnięci klienci
2025-12-02 Poradnik MyBank.plJeszcze niedawno wydawało się, że typowe oszustwa bankowe dotyczą głównie osób starszych, mniej obeznanych z technologią. Dziś ten obraz jest już nieaktualny. Nowe sztuczki oszustów bankowych coraz częściej opierają się na perfekcyjnie odegranej roli fałszywego konsultanta, który dzwoni z „prawdziwego” numeru banku, zna dane klienta, mówi profesjonalnym językiem i prowadzi rozmowę dokładnie tak, jak zrobiłby to pracownik infolinii. W efekcie ofiarą padają nie tylko seniorzy, lecz także przedsiębiorcy, księgowi, informatycy, a nawet osoby zawodowo związane z finansami.
Dlaczego wydajemy więcej, gdy płacimy kartą niż gotówką? Sztuczki banków i psychologii
2025-11-27 Felieton MyBank.plKluczowy powód, dla którego wydajemy więcej kartą niż gotówką, polega na tym, że płacenie plastikiem albo telefonem jest psychologicznie mniej bolesne niż oddawanie fizycznych banknotów. W Polsce ten problem ma coraz większą skalę: według danych NBP i Mastercard już około dwie trzecie transakcji w terminalach odbywa się bezgotówkowo, a karty zbliżeniowe stanowią ponad 97% wszystkich kart, co stawia nas w światowej czołówce płatności bezdotykowych.
Czy stacjonarne placówki bankowe mają jeszcze sens w dobie pełnej cyfryzacji?
2025-11-17 Felieton MyBank.plCyfryzacja bankowości sprawiła, że większość codziennych spraw załatwiamy dziś w aplikacji – od sprawdzenia salda, przez przelewy, po zaciągnięcie kredytu gotówkowego. Naturalne więc pytanie brzmi: czy w takim świecie stacjonarne placówki bankowe mają jeszcze sens, czy są tylko kosztownym reliktem epoki papierowych wyciągów i kolejek do okienka? Odpowiedź nie jest ani prosta, ani zero-jedynkowa, bo wraz z rozwojem kanałów cyfrowych fizyczna sieć banku nie znika – raczej zmienia funkcję, skalę i sposób działania.
Unieważnienie kredytu w euro i CHF – jak odzyskać pieniądze i uwolnić się od banku (2025)
2025-11-10 Materiał zewnętrznyW ostatnich latach tysiące kredytobiorców w Polsce – zarówno posiadających kredyt frankowy (CHF), jak i kredyt walutowy w euro – zaczęło domagać się sprawiedliwości w sądach. Wspólnym mianownikiem tych spraw są nieuczciwe zapisy w umowach kredytowych, tzw. klauzule abuzywne, które powodowały, że ryzyko kursowe w całości przerzucano na klienta. W efekcie wielu konsumentów płaciło raty znacznie wyższe, niż mogliby przewidzieć w chwili podpisywania umowy.
Jak skutecznie negocjować warunki kredytu w banku?
2025-10-28 Poradnik MyBank.plNegocjowanie warunków kredytu w banku to nie tylko sztuka perswazji, lecz przede wszystkim proces wymagający rzetelnego przygotowania, dogłębnej analizy własnej sytuacji finansowej oraz znajomości zasad funkcjonowania sektora bankowego. Na tle rosnącej konkurencji wśród banków i zmiennej sytuacji gospodarczej, świadomy kredytobiorca ma dziś więcej narzędzi do uzyskania lepszych warunków kredytowych niż jeszcze kilka lat temu. Poniżej znajdziesz ekspercki przegląd strategii i porad, jak skutecznie negocjować warunki kredytu.
IKE i IKZE – jak wybrać najlepszą instytucję do oszczędzania na emeryturę?
2025-10-14 Materiał zewnętrznyTo, kto będzie prowadził Twoje IKE i IKZE może realnie wpłynąć na sposób obsługi konta i wysokość kapitału do wypłaty na emeryturze. Dowiedz się, jakie instytucje prowadzą te konta emerytalne i co wziąć pod uwagę przy wyborze konkretnej oferty.
Kredyty hipoteczne w polskich bankach – kto oferuje najatrakcyjniejsze warunki?
2025-10-08 Analizy MyBank.plPaździernik 2025 roku przynosi mieszane sygnały dla polskiego rynku kredytów hipotecznych. Po dwóch obniżkach stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego w lipcu i wrześniu, stopa referencyjna wynosi obecnie 4,75%, co teorycznie powinno przekładzać się na tańsze kredyty. W praktyce jednak banki ostrożnie podchodzą do obniżek marż, a polska jest nadal w czołówce najdroższych kredytów hipotecznych w Unii Europejskiej.
Pożyczka na auto czy kredyt? Najważniejsze różnice
2025-09-02 Poradnik kredytobiorcyPlanowanie zakupu auta wiąże się z poszukiwaniem najlepszego finansowania. Pożyczka na auto jest popularnym sposobem finansowania zakupu pojazdu. Wybór między nią a kredytem bankowym bywa jednak niełatwy. Ten artykuł wyjaśnia najważniejsze różnice i pomaga podjąć świadomą decyzję.









