
Data dodania: 2024-10-11 (07:29)
Wiele mówi się o wpływie gadżetów reklamowych na odbiór marki przez klientów. Upominki z logo mają przyciągnąć nowych odbiorców usług i zatrzymać ich na długi czas. Wciąż jednak niewiele słyszy się o gadżetach reklamowych jako elemencie strategii employer brandingu. Jak się okazuje, personalizowane upominki reklamowe są znakomitym sposobem na wykreowanie wizerunku dobrego pracodawcy, który troszczy się o swoją załogę i proponuje atrakcyjne warunki współpracy.
Co to jest employer branding?
Employer branding to budowanie marki pracodawcy, czyli szeroko zakrojone działania firmy, których celem jest wykreowanie wizerunku takiego pracodawcy, który jest pierwszym wyborem na rynku pracy.
Dzisiejszy rynek jest trudny. Konkurencja jest ogromna – nic dziwnego, że część firm upada, a na ich miejscu pojawia się kilkadziesiąt innych. W tak dynamicznym układzie trudno zachować pozycję lidera i wyróżnić się na tle innych marek. Pracodawcy muszą dbać nie tylko o reklamę swoich usług i produktów, lecz także o pracowników – zatrzymanie obecnych i pozyskanie najlepszych kandydatów z rynku pracy.
Employer branding jest jedną z najważniejszych inicjatyw HR. Dzisiaj szukanie pracy wygląda zupełnie inaczej niż jeszcze 30 lat temu. Obecnie, zanim kandydat weźmie udział w rekrutacji, bada reputację firmy. Marki, które zaniedbują employer branding, są omijane przez najlepszych kandydatów. To duża strata dla rozwoju firmy.
Gadżety reklamowe a employer branding – w jaki sposób wpływają na wizerunek pracodawcy?
Gadżety reklamowe, czyli upominki z logo marki, mogą znacząco odmienić sposób postrzegania firmy przez pracowników i osoby ubiegające się o pracę. Gadżety marketingowe są rewelacyjnym rozwiązaniem pozwalającym zbudować silną i pozytywnie nacechowaną relację. Doceniane są szczególnie podczas rekrutacji i onboardingu.
Niezależnie od tego, czy dany kandydat zostanie pracownikiem, czy nie, warto o niego zadbać i przedstawić swoją firmę w samych superlatywach. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej możesz wręczyć kandydatowi drobne upominki, takie jak długopis czy notes z logo. Nawet symboliczny prezent może wywołać uśmiech na jego twarzy, złagodzić stres związany z rekrutacją, zbudować pozytywny odbiór firmy w jego oczach, a także zmniejszyć rozczarowanie w razie nieprzyjęcia na dane stanowisko.
Gadżety marketingowe a onboarding
Rozpoczęcie nowej pracy wiąże się z dużym stresem i niepewnością. To dobry moment na pokazanie się jako dobry i troskliwy pracodawca. W odpowiednio zorganizowanym procesie wdrożenia pracownika nie może zabraknąć gadżetów reklamowych. Coraz więcej firm decyduje się na paczki powitalne. Taki podarunek jest wyrazem opiekuńczości i pokazem tego, że pracodawcy zależy na dobrym samopoczuciu nowej osoby w zespole.
Co ciekawe, paczka powitalna może być jednocześnie reklamą. W sieci można natknąć się na wiele filmików-recenzji, w których pracownicy pokazują, co dostali od nowego pracodawcy. Jeśli zawartość jest kreatywna i interesująca, firma zyskuje nie tylko nowego pracownika, ale również pozytywny rozgłos oraz rzeszę nowych kandydatów pragnących dołączyć do zespołu. Paczki powitalne to przepis na udany onboarding i reklamę.
Gadżety reklamowe nie tylko dla nowych pracowników
Pierwsze chwile w nowym miejscu pracy pamięta się przez długi czas. Zmiana stanowiska jest jednym z najbardziej stresujących wydarzeń w życiu. To znakomity moment na zaprocentowanie w oczach nowych pracowników i pokazanie swoich najlepszych cech jako troskliwej organizacji. Nie można jednak zapominać o obecnej załodze, która pracuje dla firmy od dłuższego czasu.
Nie można skupiać się wyłącznie na nowych osobach w zespole. Powinno się poświęcać wszystkim tyle samo uwagi, aby nikt nie czuł się pominięty. Employer branding zakłada dbałość o wszystkich pracowników bez względu na długość stażu. Wedle tej strategii nagradzanie załogi jest doskonałym sposobem na motywowanie ich do osiągania jeszcze lepszych wyników. W tym celu również doskonale sprawdzą się gadżety reklamowe. Warto dobrze przemyśleć wybór upominków dla pracowników z długim stażem. W tym przypadku długopisy czy notatniki mogą nie być wystarczające. Lepszą opcją będzie galanteria, elektronika albo kosmetyki.
Gadżety reklamowe w employer brandingu – jakie dają korzyści?
Wykorzystanie gadżetów reklamowych w employer brandingu pozwala wzmocnić zaangażowanie pracowników już od pierwszych chwil zatrudnienia. Dzięki personalizowanym upominkom nowi pracownicy czują się docenieni i bardziej związani z firmą. Wręczenie paczki powitalnej dodaje motywacji do działania, co przekłada się na większą efektywność i lojalność pracowników.
Firmy, które są kojarzone z pozytywną kulturą organizacyjną i wartościami, uważane są za atrakcyjniejsze. Obecnie osoby poszukujące pracy zwracają ogromną uwagę nie tylko na wynagrodzenie, lecz także na atmosferę panującą w danej firmie. W efekcie kandydaci z najlepszymi kwalifikacjami odpowiadają wyłącznie na ogłoszenia marek, które mają dobrą opinię na rynku pracy. Budując dobry wizerunek firmy, można stać się magnesem na najlepsze talenty pojawiające się na rynku pracy.
Jakie gadżety reklamowe wykorzystuje się w employer brandingu?
Wybór gadżetów reklamowych do employer brandingu nie powinien być przypadkowy. Najlepiej sięgać po rozwiązania oferowane przez liderów rynku reklamowego, np. produkty dostępne na stronie https://www.opengift.pl/. Chcąc skutecznie wykorzystywać upominki marketingowe w strategii employer brandingu, warto kierować się następującymi zasadami.
Grupa docelowa
Po pierwsze, bardzo ważne jest określenie celu i grupy docelowej. Nowym pracownikom lub kandydatom można zaproponować artykuły biurowe, np. długopisy, notesy czy drobną elektronikę – takie rzeczy przydadzą się w codziennej pracy. Pracownikom z dłuższym stażem można natomiast wręczyć droższe przedmioty, np. zegarki, kosmetyki czy oryginalne produkty, z których będą mogli korzystać poza firmą. Według badań, ulubionymi gadżetami reklamowymi Polaków są powerbanki, pendrive’y i koszulki. To poszlaka, którą warto kierować się podczas doboru upominków. Dobrym pomysłem jest także przeprowadzenie ankiety wśród pracowników i zbadanie, z jakich prezentów ucieszyliby się najbardziej.
Wybór produktów
74% Polaków uważa, że gadżety reklamowe powinny być wykonane tylko z materiałów ekologicznych. To wynik raportu „Co Polacy myślą o gadżetach reklamowych”, przygotowanego przez firmę OpenGift. Temat dbałości o środowisko naturalne jest obecnie ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Warto więc inwestować w produkty, które wpisują się w trendy. W ten sposób można pokazać, że firma troszczy się o wspólne dobro – naszą planetę. Obecnie dużo mówi się również o przydatności gadżetów – wybieraj takie produkty, które będą chętnie używane przez obdarowane osoby, a nie zostaną ukryte daleko na dnie szuflady.
Znakowanie i dopasowanie do marki
Wybrane gadżety powinny być dopasowane do charakteru marki i branży, w której działa. Warto poświęcić dłuższą chwilę odpowiedniemu znakowaniu produktów. Mowa tutaj nie tylko o umieszczeniu na nich logo, ale również zaprojektowaniu ich w sposób zgodny z kolorystyką czy wzornictwem marki.
Gadżety reklamowe w employer brandingu – podsumowanie
Gadżety reklamowe odgrywają znaczącą rolę w employer brandingu. Pomagają firmom budować pozytywny wizerunek w oczach obecnych pracowników i kandydatów. Upominki wzmacniają relację z zespołem, są wyrazem kultury organizacyjnej, motywują i nagradzają za osiągnięcia. Są ponadto doskonałym wsparciem procesów rekrutacyjnych. Kluczem do skutecznego wdrożenia gadżetów reklamowych w employer branding jest personalizacja upominków oraz dostosowanie ich do trendów i wartości firmy. Chcesz wyróżnić się na rynku pracy? Zadbaj o employer branding i pokaż się jako wartościowy pracodawca.
Źródło: Poradnik przedsiębiorcy
Towary - Najnowsze wiadomości i komentarze
Inwestorzy wybierają platynę — 44 % w górę w zaledwie rok
2025-08-18 Komentarz surowcowy MyBank.plPlatyna zaczęła dzisiejszą sesję w pobliżu 1 340 USD za uncję, po porannym handlu w widełkach około 1 334–1 356 USD. W relacji rocznej notowania pozostają wyraźnie wyżej niż dwanaście miesięcy temu, a w ujęciu od początku roku w pewnym momencie sięgały okolic 44 % zwyżki, zanim rynek wykonał korektę i zdławił część euforii. Z punktu widzenia inwestorów detalicznych i instytucjonalnych to wciąż jeden z najciekawszych metali szlachetnych w 2025 roku, bo łączy historyczne zastosowania w przemyśle samochodowym i jubilerskim z nowymi wektorami popytu w energetyce wodorowej.
Inwestowanie w metale szlachetne – złoto, srebro czy platyna?
2025-08-10 Materiał zewnętrznyInwestowanie w metale szlachetne od wieków stanowiło tzw. bezpieczną przystań dla kapitału, szczególnie w okresach niestabilności gospodarczej. Złoto, srebro i platyna to trzy najpopularniejsze metale, które przyciągają uwagę inwestorów ze względu na swoją wartość rynkową, historyczną stabilność i unikalne właściwości. Każdy z nich ma jednak inne zastosowania, czynniki wpływające na cenę oraz potencjał inwestycyjny.
Robusta vs arabica: która kawa bardziej odczuje powrót deszczy?
2025-07-30 Komentarze towarowe MyBank.plRynek kawy wchodzi dziś w etap, w którym meteorologia znowu dyktuje reguły. Po miesiącach anomalii i niespodziewanych skoków cen inwestorzy zadają pytanie, które na pozór brzmi prosto, a w praktyce rozlewa się na cały łańcuch wartości: czy powrót deszczy bardziej odczuje robusta, czy arabica? Handlowcy, przetwórcy i palarnie odpowiadają niejednoznacznie, bo wpływ opadów zależy nie tylko od ich wielkości, lecz także od kalendarza wegetacji, fazy zbiorów, kondycji drzew oraz tego, w jakim momencie sezonu opady napotykają plantacje.
Wall Street "wymazała" już w pełni kwietniowe spadki
2025-04-25 Komentarz walutowy Oanda TMS BrokersWall Street zdołała już odrobić w 100 proc. spadki, które miały miesjce po 2 kwietnia. Najpierw ulegę przyniosło odroczenie większości taryf o 90 dni a następnie spekulacje dotyczące tego, że Trump "dogada się" jakoś z Chinami i w ostatecznym rozrachunku poziom taryf będzie zdecydowanie mniejszy. Ostatnio pozytywnie zostały odebrane wypowiedzi płynące z Fed, które dały rynkowi większe nadzieje na szybsze cięcia stóp w USA. Wycena rynkowa przyszłej ścieżki stóp procentowych w USA nie zmieniła się jakoś diametralnie.
Dla kogo małe samochody?
2025-02-28 Materiał zewnętrznyMałe samochody miejskie cieszą się coraz większą popularnością na całym świecie. Doceniają je przede wszystkim kierowcy, którzy preferują praktyczne rozwiązania transportowe w dużych miastach. W artykule wyjaśniamy, jakie zalety mają tego rodzaju samochody i dla kogo są one polecane.
Walentynki nigdy nie były tak drogie? Ceny kawy, czekolady i złota najwyższe w historii
2025-02-13 Market News XTBPodobnie jak inne święta Walentynki to czas obdarowywania swoich bliskich. Jeśli jednak dawno jednak nie kupowaliście czekolady, złotego wisiorka czy nie zapraszaliście nikogo na kawę, ceny tych produktów i usług mogą Was sporo zdziwić. Ceny surowców potrzebnych do przygotowania tych wszystkich prezentów sięgają historycznych szczytów, dlatego można jasno stwierdzić, że obecne Walentynki będą nie tylko droższe niż rok temu, ale również najdroższe w historii.
Najlepsze telefony z eSIM do kupienia w 2025 roku
2025-01-24 Poradnik konsumentaWyobraź sobie: jesteś na egzotycznej wyspie, popijasz koktajl kokosowy i nagle przypominasz sobie, że zapomniałeś kupić lokalną kartę SIM. Wcześniej wiązałoby się to z panicznym bieganiem po wszystkich stoiskach w poszukiwaniu pożądanego kawałka plastiku. Ale teraz? Teraz wystarczy pstryknąć palcami (dobrze, może stuknąć w ekran parę razy) i voilà – jesteś online!
Powrót do ostrożności na rynku ropy naftowej
2024-06-18 Komentarz surowcowy DM BOŚPoprzedni tydzień przyniósł dynamiczne wzrosty notowań ropy naftowej. Cena tego surowca kontynuowała zwyżkę z wcześniejszych dni, będącą z kolei odreagowaniem wyjątkowo gwałtownych spadków cen ropy na przełomie maja i czerwca. Obecnie cena ropy WTI powróciła w okolice 79-80 USD za baryłkę, z kolei notowania ropy Brent dotarły z powrotem do rejonu 84 USD za baryłkę. Po wzrostowym odreagowaniu na wykresie cen ropy naftowej, dzisiaj mamy do czynienia ze stabilizacją, a wręcz delikatnym spadkiem notowań tego surowca.
Stabilizacja notowań ropy naftowej
2024-06-14 Komentarz surowcowy DM BOŚPo krótkiej, aczkolwiek dynamicznej, korekcie wzrostowej, notowania ropy naftowej ustabilizowały się – w przypadku ropy WTI w okolicach 78 USD za baryłkę, a dla ropy Brent w rejonie 82 USD za baryłkę. W ostatnich dniach na rynku ropy naftowej nie brakowało zarówno optymistycznych danych, wspierających dalsze zwyżki – jak i takich, które generowały presję spadkową. W rezultacie, inwestorzy obecnie tkwią w wyczekiwaniu na kolejne dane, które mogą przynieść więcej jasności co do perspektyw dla cen ropy.
Powrót do słabszych danych na rynku ropy naftowej
2024-06-13 Komentarz surowcowy DM BOŚWczoraj notowania ropy naftowej wyhamowały zwyżkę z ostatnich kilku dni, a dzisiaj delikatnie spadają. Po kilku dniach optymizmu, na rynku tego surowca pojawiły się bowiem dane, które skutecznie tamują dobre nastroje. Po pierwsze, wczorajsze dane dotyczące zapasów paliw w USA przyniosły negatywną niespodziankę w postaci wzrostu zapasów ropy naftowej.