Data dodania: 2024-10-11 (07:29)
Wiele mówi się o wpływie gadżetów reklamowych na odbiór marki przez klientów. Upominki z logo mają przyciągnąć nowych odbiorców usług i zatrzymać ich na długi czas. Wciąż jednak niewiele słyszy się o gadżetach reklamowych jako elemencie strategii employer brandingu. Jak się okazuje, personalizowane upominki reklamowe są znakomitym sposobem na wykreowanie wizerunku dobrego pracodawcy, który troszczy się o swoją załogę i proponuje atrakcyjne warunki współpracy.
Co to jest employer branding?
Employer branding to budowanie marki pracodawcy, czyli szeroko zakrojone działania firmy, których celem jest wykreowanie wizerunku takiego pracodawcy, który jest pierwszym wyborem na rynku pracy.
Dzisiejszy rynek jest trudny. Konkurencja jest ogromna – nic dziwnego, że część firm upada, a na ich miejscu pojawia się kilkadziesiąt innych. W tak dynamicznym układzie trudno zachować pozycję lidera i wyróżnić się na tle innych marek. Pracodawcy muszą dbać nie tylko o reklamę swoich usług i produktów, lecz także o pracowników – zatrzymanie obecnych i pozyskanie najlepszych kandydatów z rynku pracy.
Employer branding jest jedną z najważniejszych inicjatyw HR. Dzisiaj szukanie pracy wygląda zupełnie inaczej niż jeszcze 30 lat temu. Obecnie, zanim kandydat weźmie udział w rekrutacji, bada reputację firmy. Marki, które zaniedbują employer branding, są omijane przez najlepszych kandydatów. To duża strata dla rozwoju firmy.
Gadżety reklamowe a employer branding – w jaki sposób wpływają na wizerunek pracodawcy?
Gadżety reklamowe, czyli upominki z logo marki, mogą znacząco odmienić sposób postrzegania firmy przez pracowników i osoby ubiegające się o pracę. Gadżety marketingowe są rewelacyjnym rozwiązaniem pozwalającym zbudować silną i pozytywnie nacechowaną relację. Doceniane są szczególnie podczas rekrutacji i onboardingu.
Niezależnie od tego, czy dany kandydat zostanie pracownikiem, czy nie, warto o niego zadbać i przedstawić swoją firmę w samych superlatywach. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej możesz wręczyć kandydatowi drobne upominki, takie jak długopis czy notes z logo. Nawet symboliczny prezent może wywołać uśmiech na jego twarzy, złagodzić stres związany z rekrutacją, zbudować pozytywny odbiór firmy w jego oczach, a także zmniejszyć rozczarowanie w razie nieprzyjęcia na dane stanowisko.
Gadżety marketingowe a onboarding
Rozpoczęcie nowej pracy wiąże się z dużym stresem i niepewnością. To dobry moment na pokazanie się jako dobry i troskliwy pracodawca. W odpowiednio zorganizowanym procesie wdrożenia pracownika nie może zabraknąć gadżetów reklamowych. Coraz więcej firm decyduje się na paczki powitalne. Taki podarunek jest wyrazem opiekuńczości i pokazem tego, że pracodawcy zależy na dobrym samopoczuciu nowej osoby w zespole.
Co ciekawe, paczka powitalna może być jednocześnie reklamą. W sieci można natknąć się na wiele filmików-recenzji, w których pracownicy pokazują, co dostali od nowego pracodawcy. Jeśli zawartość jest kreatywna i interesująca, firma zyskuje nie tylko nowego pracownika, ale również pozytywny rozgłos oraz rzeszę nowych kandydatów pragnących dołączyć do zespołu. Paczki powitalne to przepis na udany onboarding i reklamę.
Gadżety reklamowe nie tylko dla nowych pracowników
Pierwsze chwile w nowym miejscu pracy pamięta się przez długi czas. Zmiana stanowiska jest jednym z najbardziej stresujących wydarzeń w życiu. To znakomity moment na zaprocentowanie w oczach nowych pracowników i pokazanie swoich najlepszych cech jako troskliwej organizacji. Nie można jednak zapominać o obecnej załodze, która pracuje dla firmy od dłuższego czasu.
Nie można skupiać się wyłącznie na nowych osobach w zespole. Powinno się poświęcać wszystkim tyle samo uwagi, aby nikt nie czuł się pominięty. Employer branding zakłada dbałość o wszystkich pracowników bez względu na długość stażu. Wedle tej strategii nagradzanie załogi jest doskonałym sposobem na motywowanie ich do osiągania jeszcze lepszych wyników. W tym celu również doskonale sprawdzą się gadżety reklamowe. Warto dobrze przemyśleć wybór upominków dla pracowników z długim stażem. W tym przypadku długopisy czy notatniki mogą nie być wystarczające. Lepszą opcją będzie galanteria, elektronika albo kosmetyki.
Gadżety reklamowe w employer brandingu – jakie dają korzyści?
Wykorzystanie gadżetów reklamowych w employer brandingu pozwala wzmocnić zaangażowanie pracowników już od pierwszych chwil zatrudnienia. Dzięki personalizowanym upominkom nowi pracownicy czują się docenieni i bardziej związani z firmą. Wręczenie paczki powitalnej dodaje motywacji do działania, co przekłada się na większą efektywność i lojalność pracowników.
Firmy, które są kojarzone z pozytywną kulturą organizacyjną i wartościami, uważane są za atrakcyjniejsze. Obecnie osoby poszukujące pracy zwracają ogromną uwagę nie tylko na wynagrodzenie, lecz także na atmosferę panującą w danej firmie. W efekcie kandydaci z najlepszymi kwalifikacjami odpowiadają wyłącznie na ogłoszenia marek, które mają dobrą opinię na rynku pracy. Budując dobry wizerunek firmy, można stać się magnesem na najlepsze talenty pojawiające się na rynku pracy.
Jakie gadżety reklamowe wykorzystuje się w employer brandingu?
Wybór gadżetów reklamowych do employer brandingu nie powinien być przypadkowy. Najlepiej sięgać po rozwiązania oferowane przez liderów rynku reklamowego, np. produkty dostępne na stronie https://www.opengift.pl/. Chcąc skutecznie wykorzystywać upominki marketingowe w strategii employer brandingu, warto kierować się następującymi zasadami.
Grupa docelowa
Po pierwsze, bardzo ważne jest określenie celu i grupy docelowej. Nowym pracownikom lub kandydatom można zaproponować artykuły biurowe, np. długopisy, notesy czy drobną elektronikę – takie rzeczy przydadzą się w codziennej pracy. Pracownikom z dłuższym stażem można natomiast wręczyć droższe przedmioty, np. zegarki, kosmetyki czy oryginalne produkty, z których będą mogli korzystać poza firmą. Według badań, ulubionymi gadżetami reklamowymi Polaków są powerbanki, pendrive’y i koszulki. To poszlaka, którą warto kierować się podczas doboru upominków. Dobrym pomysłem jest także przeprowadzenie ankiety wśród pracowników i zbadanie, z jakich prezentów ucieszyliby się najbardziej.
Wybór produktów
74% Polaków uważa, że gadżety reklamowe powinny być wykonane tylko z materiałów ekologicznych. To wynik raportu „Co Polacy myślą o gadżetach reklamowych”, przygotowanego przez firmę OpenGift. Temat dbałości o środowisko naturalne jest obecnie ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Warto więc inwestować w produkty, które wpisują się w trendy. W ten sposób można pokazać, że firma troszczy się o wspólne dobro – naszą planetę. Obecnie dużo mówi się również o przydatności gadżetów – wybieraj takie produkty, które będą chętnie używane przez obdarowane osoby, a nie zostaną ukryte daleko na dnie szuflady.
Znakowanie i dopasowanie do marki
Wybrane gadżety powinny być dopasowane do charakteru marki i branży, w której działa. Warto poświęcić dłuższą chwilę odpowiedniemu znakowaniu produktów. Mowa tutaj nie tylko o umieszczeniu na nich logo, ale również zaprojektowaniu ich w sposób zgodny z kolorystyką czy wzornictwem marki.
Gadżety reklamowe w employer brandingu – podsumowanie
Gadżety reklamowe odgrywają znaczącą rolę w employer brandingu. Pomagają firmom budować pozytywny wizerunek w oczach obecnych pracowników i kandydatów. Upominki wzmacniają relację z zespołem, są wyrazem kultury organizacyjnej, motywują i nagradzają za osiągnięcia. Są ponadto doskonałym wsparciem procesów rekrutacyjnych. Kluczem do skutecznego wdrożenia gadżetów reklamowych w employer branding jest personalizacja upominków oraz dostosowanie ich do trendów i wartości firmy. Chcesz wyróżnić się na rynku pracy? Zadbaj o employer branding i pokaż się jako wartościowy pracodawca.
Źródło: Poradnik przedsiębiorcy
Towary - Najnowsze wiadomości i komentarze
Powrót do ostrożności na rynku ropy naftowej
2024-06-18 Komentarz surowcowy DM BOŚPoprzedni tydzień przyniósł dynamiczne wzrosty notowań ropy naftowej. Cena tego surowca kontynuowała zwyżkę z wcześniejszych dni, będącą z kolei odreagowaniem wyjątkowo gwałtownych spadków cen ropy na przełomie maja i czerwca. Obecnie cena ropy WTI powróciła w okolice 79-80 USD za baryłkę, z kolei notowania ropy Brent dotarły z powrotem do rejonu 84 USD za baryłkę. Po wzrostowym odreagowaniu na wykresie cen ropy naftowej, dzisiaj mamy do czynienia ze stabilizacją, a wręcz delikatnym spadkiem notowań tego surowca.
Stabilizacja notowań ropy naftowej
2024-06-14 Komentarz surowcowy DM BOŚPo krótkiej, aczkolwiek dynamicznej, korekcie wzrostowej, notowania ropy naftowej ustabilizowały się – w przypadku ropy WTI w okolicach 78 USD za baryłkę, a dla ropy Brent w rejonie 82 USD za baryłkę. W ostatnich dniach na rynku ropy naftowej nie brakowało zarówno optymistycznych danych, wspierających dalsze zwyżki – jak i takich, które generowały presję spadkową. W rezultacie, inwestorzy obecnie tkwią w wyczekiwaniu na kolejne dane, które mogą przynieść więcej jasności co do perspektyw dla cen ropy.
Powrót do słabszych danych na rynku ropy naftowej
2024-06-13 Komentarz surowcowy DM BOŚWczoraj notowania ropy naftowej wyhamowały zwyżkę z ostatnich kilku dni, a dzisiaj delikatnie spadają. Po kilku dniach optymizmu, na rynku tego surowca pojawiły się bowiem dane, które skutecznie tamują dobre nastroje. Po pierwsze, wczorajsze dane dotyczące zapasów paliw w USA przyniosły negatywną niespodziankę w postaci wzrostu zapasów ropy naftowej.
Optymistyczny wydźwięk raportów na rynku ropy naftowej
2024-06-12 Komentarz surowcowy DM BOŚNotowania ropy naftowej kontynuują wzrosty, aczkolwiek ich dynamika jest już spokojniejsza. Cena surowca gatunku WTI w USA porusza się w rejonie 78-79 USD za baryłkę, z kolei notowania ropy naftowej Brent oscylują w okolicach 82 USD za baryłkę. Wzrosty cen ropy naftowej dziś mają swoje uzasadnienie w raportach, które pojawiły się na rynku tego surowca. Optymistyczne raporty napłynęły m.in. z USA. Tamtejsza Energy Information Administration (EIA), statystyczna gałąź Departamentu Energii, podniosła prognozy wzrostu globalnego popytu na ropę naftową do poziomu 1,1 mln baryłek dziennie z wcześniejszych 900 tys. baryłek dziennie.
Szanse na wznowienie eksportu ropy z północnego Iraku
2024-06-10 Komentarz surowcowy DM BOŚPiątkowa siła amerykańskiego dolara po publikacji lepszych od oczekiwań danych z amerykańskiego rynku pracy nie zaszkodziła wycenie ropy naftowej. Wręcz przeciwnie – można odnieść wrażenie, że na rynku ropy pojawiła się nowa dawka optymizmu po wspomnianych danych. Mogą one stwarzać bowiem szanse na większy popyt na paliwa w letnich miesiącach. Relatywnie dobra sytuacja na rynku pracy oznacza bowiem, że więcej osób może decydować się na wyjazdy wakacyjne, że będą one częstsze lub dłuższe.
Chwiejna korekta wzrostowa cen ropy naftowej
2024-06-06 Komentarz surowcowy DM BOŚPo spadkowym początku tygodnia, notowania ropy naftowej od wczoraj odbijają nieco w górę. Na razie jednak korekta wzrostowa ma niewielki zasięg, a na rynku ropy naftowej niezmiennie pojawiają się pesymistyczne tony. Wiele z nich jest echem niedawnej decyzji OPEC+ o zamiarach stopniowego wycofywania się z dobrowolnych cięć produkcji ropy naftowej pod koniec bieżącego roku. Perspektywa zwiększania podaży ropy naftowej w krajach OPEC+ jest negatywnym akcentem dla inwestorów, którzy i tak obawiają się mizernego popytu na ten surowiec.
Uspokojenie nastrojów po spadkach cen ropy naftowej
2024-06-05 Komentarz surowcowy DM BOŚPo pięciu sesjach dynamicznych spadków cen ropy naftowej, ceny tego surowca dzisiaj się stabilizują. Na rynku ropy przeważają jednak negatywne nastroje, a korekta cen tego surowca ma niewielki zakres w porównaniu do wcześniejszych spadków. Przyczyną presji spadkowej na rynku ropy naftowej w ostatnich dniach była przede wszystkim decyzja OPEC+ dotycząca przedłużenia cięć produkcji ropy naftowej, ale jednoczesnego powolnego wycofywania się z dobrowolnych dodatkowych cięć wydobycia.
Więcej optymizmu na rynku ropy naftowej
2024-05-28 Komentarz surowcowy DM BOŚBieżący tydzień na rynku ropy naftowej jak na razie upływa pod znakiem zwyżek. Cena ropy naftowej WTI powróciła do okolic 79 USD za baryłkę, z kolei notowania ropy Brent oscylują w rejonie 83 USD za baryłkę. Widać więc, że na rynku ropy naftowej pojawiło się więcej optymizmu. Jest on związany z dwoma głównymi czynnikami. Po pierwsze, trwa wyczekiwanie na spotkanie OPEC+, zaplanowane na 1 czerwca. Inwestorzy oczekują, że rozszerzony kartel przedłuży okres obowiązywania dobrowolnych cięć produkcji ropy naftowej, obecnie wynoszących ok. 2,2 mln baryłek dziennie.
Spadkowy tydzień na rynku ropy naftowej
2024-05-24 Komentarz surowcowy DM BOŚNotowania ropy naftowej w tym tygodniu systematycznie zniżkują – czego kluczową przyczyną są obawy o popyt na ten surowiec oraz wzrost jego zapasów. Cena ropy WTI wczoraj spadła poniżej 77 USD za baryłkę i dziś w tych rejonach rozpoczyna dzień – z kolei notowania europejskiej ropy Brent zniżkowały do okolic 81 USD za baryłkę, a nawet przez chwilę znalazły się poniżej tego poziomu po raz pierwszy od trzech miesięcy. Jastrzębi wydźwięk opublikowanych w tym tygodniu minutes Fed, jak również wzrost zapasów ropy naftowej w USA, były głównymi negatywnymi akcentami na rynku ropy w tym tygodniu.
Wzrost zapasów ropy naftowej w USA
2024-05-23 Komentarz surowcowy DM BOŚNotowania ropy naftowej wczoraj pogłębiły zniżkę. Przyczyniły się do tego dwie główne kwestie. Pierwszą z nich było potwierdzenie wzrostu zapasów ropy naftowej w USA, zaś drugą – ostrożny ton Rezerwy Federalnej w opublikowanych wczoraj minutes z ostatniego posiedzenia. Jeśli chodzi o zapasy ropy naftowej – wczoraj opublikowany został cotygodniowy raport Departamentu Energii USA, pokazujący zmiany zapasów paliw w Stanach Zjednoczonych.